formelt brev norsk standard Formelt brev mal

Hei venner! Jeg har funnet noen bilder på internettet av noen brev som er "formelle", men egentlig ser ut som de er skrevet av en robot. Her snakker vi om å være stive og kjedelige!

Skriv et formelt brev, sier du?

Jeg må snakke om disse to bildene jeg fant på nettet, for jeg kunne ikke tro at dette var ekte brev! De ser ut som de er skrevet av noen som skulle være veldig veldig alvorlige, men som glemte at vi faktisk kan snakke sammen på en normal måte.

Bilde av det formelle brevet

Bildet ovenfor viser et eksempel på hva som kalles "Det formelle brev". Jeg legger merke til at det er en veldig fin overskrift, men så stopper alt som er morsomt der. Hvis dette brevet var til meg, hadde jeg sittet der og tenkt "Hvorfor kan ikke de bare snakke til meg på en normal måte?"

Hvor ble det av vår vennlighet?

Bilde av formelt brev til Bøgely Forsamlingshus

Dette brevet her er adressert til Bøgely Forsamlingshus, og selv om jeg ikke vet hva det er for, vil jeg likevel understreke hvor strevsomt det er å lese dette brevet. Det er nesten som om de prøver å være så formelle og pene at de glemmer å faktisk snakke til folk.

Jeg må få si dette til dere: det kan fortsatt være formelt og pent, samtidig som man faktisk prøver å forklare seg selv i enkle ord. Det er helt greit å være hyggelig og å smile fra tid til annen, også når man skriver et formelt brev.

Så vente jeg på noen formelle brev på en annen måte. Tilbakemeldinger fra sjefen, eller kanskje et brev fra banken. Til og med disse brevene kan være skrevet på en mer vennlig måte, uten å miste sin formelle undertone.

Bruk dette som en læresetning, venner: ikke vær redd for å være snille og hjelpsomme, selv når dere må være formelle. Det vil gjøre livet mye mer behagelig for de som mottar brevene deres!

If you are searching about Brev - Office.com you've came to the right web. We have 8 Pictures about Brev - Office.com like Formelt brev (ansøgning til Bøgely Forsamlingshus) - Dansk - Opgaver.com, IT-fag Lillehammer and also Formelt brev (ansøgning til Bøgely Forsamlingshus) - Dansk - Opgaver.com. Here you go:

Brev - Office.com

Brev - Office.com templates.office.com

brev søknad jobb annonserer

IT-fag Lillehammer

IT-fag Lillehammer www.wiumlie.no

brev uio

Hvordan Skrive Et Formelt Brev | Stavangert | Vilgotlyngstad23

Hvordan skrive et formelt brev | stavangert | vilgotlyngstad23 vilgotlyngstad23.bloggersdelight.dk

brev skrive formelt hvordan profesjonelle grunner ledige egne objektive knapt sender ogs finnes sammen retningslinjer

Det Formelle Brev - Dansk - Opgaver.com

Det formelle brev - Dansk - Opgaver.com opgaver.com

brev dansk opgaver formelle

Brev - Office.com

Brev - Office.com templates.office.com

brev kronologisk

Formelt Brev Mal - Skjema

Formelt Brev Mal - Skjema skjema-1.blogspot.com

Formelt Brev (ansøgning Til Bøgely Forsamlingshus) - Dansk - Opgaver.com

Formelt brev (ansøgning til Bøgely Forsamlingshus) - Dansk - Opgaver.com opgaver.com

Brevmal – Evry

Brevmal – Evry officeconsult.no

Formelt brev mal. Det formelle brev. Brev uio


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar