6 min gangtest skjema 6 min gangtest skjema

Hverdagen vår handler ofte om å gå fra ett sted til et annet. Derfor er det viktig å ha en god gangfunksjon. Utover å ha en viktig funksjon i hverdagen, kan gåtesten også gi en god indikasjon på generell helse.

6 minutters gangtest

6 minutters gangtest

En av de mest brukte gangtestene er 6 minutters gangtest. Testen går ut på at personen skal gå så langt som mulig på 6 minutter. Testen gjøres ved at man markerer en bane på 30 meter der personen skal gå fram og tilbake. Deltakerne kan hvile og ta pauser underveis hvis det er nødvendig.

6 minutters gangtest er et godt verktøy for å vurdere gangfunksjonen hos personer med hjerte- og lungesykdommer, eldre og andre pasienter som trenger rehabilitering. Testen kan også brukes til å følge opp personer med kroniske sykdommer, og se forbedringer eller forverringer av gangfunksjonen over tid.

Frisklivssentralenes tilbud

Frisklivssentralene

Frisklivssentralene er et gratis tilbud fra kommunene for å støtte innbyggere til å bedre helsen sin. Frisklivssentralen kan gi tilbud om individuell veiledning og tilpasset treningsprogram, der 6 minutters gangtest både kan brukes som diagnostiseringsverktøy og for å måle effekten av behandlingen.

I tillegg til tilpasset trening og kostholdsrådgivning, kan frisklivssentralen også gi veiledning om stressmestring og søvnteknikker. Målet er å gi innbyggerne verktøy og kompetanse til å ta vare på helsen sin.

Ta gjerne kontakt med kommunens frisklivssentral for å få mer informasjon om deres tilbud. Det kan være en god investering i helsen din og gi deg bedre gangfunksjon på sikt!

Husk at en god gangfunksjon ikke bare har betydning for hverdagen din, men også for livskvaliteten din og generell helse. Gåing er en naturlig og billig måte å holde seg i form på. Så om du ikke allerede har en aktiv livsstil, så kan det være lurt å begynne å legge inn gåturer og øke intensiteten gradvis.

If you are looking for 6 Min Gangtest Skjema - Skjema you've came to the right page. We have 8 Images about 6 Min Gangtest Skjema - Skjema like 6 Min Gangtest Skjema - Skjema, 6 min gangtest (6MWT) for ældre mennesker and also test de 6 minutes. Here it is:

6 Min Gangtest Skjema - Skjema

6 Min Gangtest Skjema - Skjema skjema-1.blogspot.com

6 Minuten Gehtest Rechner - Captions Entry

6 Minuten Gehtest Rechner - Captions Entry captionsentryau.blogspot.com

Frisklivssentralenes Tilbud - Fritid123

Frisklivssentralenes tilbud - Fritid123 www.fritid123.no

tilbud kommune modum frisklivssentralen

Test De 6 Minutes

test de 6 minutes www.leblogdutesteur.fr

traininglab measurement scores marche meters leblogdutesteur

6 Minute Walk Test - 6MWT Calculator

6 minute walk Test - 6MWT Calculator www.calculators.tech

norms 6mwt norm references

6 Min Gangtest Skjema - Skjema

6 Min Gangtest Skjema - Skjema skjema-1.blogspot.com

6 Min Gangtest Skjema - Skjema

6 Min Gangtest Skjema - Skjema skjema-1.blogspot.com

6 Min Gangtest (6MWT) For ældre Mennesker

6 min gangtest (6MWT) for ældre mennesker www.motionsplan.dk

6 min gangtest (6mwt) for ældre mennesker. 6 minute walk test. Tilbud kommune modum frisklivssentralen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar